söndag 11 september 2011

femte kavalla-dagen


söndag, promenerade till den gamla borgen på toppen av det berg som är "gamla stan", 25 pix så fick man titta in i några gamla tomma stenhus, inte jättekul om du frågar mig. men utsikten var fin och det blåste lite skönt. sen satte jag mig under cocacola-parasollerna och käkade och läste min kära bok (mödrar och söner) och tänkte på familjen där hemma...
stadens lugna söndagslunk smittade av sig på mig så på vägen hemåt stannade jag nån dryg timme på en bänk under ett träd nere på stan och tecknade folk på en busshållplats:



orkar inte sätta igång scannern, därav den risiga kvalitén (iphone-foto i dålig belysning...) (fast det blev liksom lite fint ändå)

imorgon är det vardag då ska jag spinna loss helt med mina nya stora papper!

3 kommentarer:

  1. Roligt att se bilder! Fint med färglagt!

    SvaraRadera
  2. Jättefina teckningar, grymt avis när jag ser kavalla

    SvaraRadera
  3. ååh vad härligt... suck. Längtar dit! Idag hällregn (eller snarare "hell"- kanske) fast nu ikväll klarnade det upp och luften var mättad av jordiga dofter och på himlen hängde en fullmåne. Underbara teckningar! Kram!

    SvaraRadera